Tootefoto ja reklaamfoto

Professionaalne tootefoto on kindel tugi toodete müümisel nii reklaamplakatitel, brožüüridel kui ajakirjades.
Kõige olulisem on kvaliteetne tootefoto veebireklaami puhul.

 On tõestatud, et apetiitsed pildid tõmbavad rohkem tähelepanu ning äratavavd ostjas usaldust.
Ühtlasi annavad need võimaluse küsida toote eest varasemast suuremat hinda. 
Sama kehtib ka reklaamfotode puhul. 3M Corporation tehtud uuringu põhjal suudavad inimesed protsessida fotosid 60 000 korda kiiremini kui teksti. Seetõttu jäävad nii tootefotod kui reklaamfotod tekstist oluliselt rohkem silma 

ning sealjuures kvaliteetne reklaamfoto on oma olemuselt nii elav ja ligitõmbav, et paneb teemat lähemalt uurima

Tootefoto

Reklaamfoto

  • Fotode taust valge või ühevärviline
  • Pilt on informatiivne ja fookuses on toode
  • Standardlahendus, peab sobima näiteks e-poes 100 toote kõrvale
  • Esteetiline ja selgelt mõistetav
  • Enamasti kasutatakse e-poodides ja kataloogides
  • Pildistatud lavastatud keskkonnas
  • Eesmärgiks emotsiooni tekitamine
  • Fookuses toote lugu ja tarbijale antav emotsioon
  • Enamasti kasutatakse sotsiaalmeedias, ühe osana kodulehel, plakatitel, ajakirjades, brožüüridel jne

Tootefoto

Tootefotod on enamasti pildistatud valgel taustal, aga üleüldiselt ka ühevärvilisel taustal. Valge sh ühevärviline taust lisab tootele esteetilisust ning puhtust, mistõttu on see üks laialdasemalt kasutatavaid tootepildistamise viise näiteks e-poodides ning kataloogides. Valge taustaga fotot kutsutakse ka informatiivseks tootefotoks, sest keskendub peaasjalikult tootele endale, lisamata abivahenditega emotsiooni. Tootefoto hinda mõjutab pildistatava objekti keerukustase ning samuti pildistamise kohtavalik. Kõige suurem töö on tootefoto tegemisel just järeltöötluses, sest näiteks puhta valge tausta saavutamiseks on tarvis objekt taustast eemaldada ning taust eraldi toonida. Samuti on järeltöötluses keerukamad näiteks suured objektid, läikivad/metallist tooted, ehted või nn karvasest materjalist tooted. Soovi korral saab lisatasu eest eemaldada ka toote tausta. 

Tootefoto hind

Tootefoto hinnastamine toimub eraldi arvestades nii pildistamist kui töötlust. Suurimad mõjutegurid hinnale on pildistamise ettevalmistus, vajadusel proovitööd, pildistamise ajakulu, järeltöötluse ajakulu (objekti taustalt väljalõikamine, pisivigade töötlus, suuremad korrektuurid järeltöötluses ), modelli tasu, asukoha tasu (nt ruumide rent), transport (juhul, kui on tarvis kaugele sõita), stilisti palkamine​

Hinnapäringut tehes on tarvilik järgnev info:

  • Mis toodetega on tegu (sh toote suurus)
  • Tausta tüüp (valge taust, ilma taustata, värviline…)
  • Toodete arv
  • Piltide arv, mis on tarvilik igast tootest
  • Toote materjal (eriti tähtis on mainida, kas toode on läikiv, metallist, läbipaistev, karvane)
  • Kas on vajalik tellida modell, jumestaja, juuksur ja stilist
  • Tööde valmimise tähtaeg
  • Kliendi ettekujutus pildi tulemist, sh erisoovid

Reklaamfoto
ehk stiliseeritud foto

Reklaamfoto eesmärk on tekitada selle vaatajas emotsioon ning rääkida toote/teenuse lugu. Kvaliteetne reklaamfoto püüab pilku ning tõmbab ligi. Samuti annab vaatajale turvatunnet, näidates toote kasutusviise ning ehedust. Parima tulemuse saavutamiseks on vajalik fotod lavastada. Seetõttu mõjutab reklaamfoto hinda eelkõige ettevalmistamiseks kuluv aeg ning vahendid (lisaelemendid pildile, koha rent, modellide tasu jne). 

Reklaamfoto hind

Reklaamfoto hind koosneb samuti pildistamise hinnast ja järeltöötluse hinnast. Kui palju ühele või teisele aega kulub, sõltub konkreetsest tööst, küll aga võib siiski väita, et reklaamfoto puhul mängib ettevalmistus oluliselt suuremat rolli, kui ühevärvilise taustaga tootefoto puhul. Vajalik on läbi mõelda, mida tahetakse piltidega öelda, millise emotsiooni need andma peaks ning ka väga tähtis on, kus pilte hakatakse kasutama. Näiteks instagrami suunatud tootefotode puhul on objekti paigutus pildil väga oluline, sest pilt jääb lehele ruudukujuliselt. Ajakirja mineva pildi puhul on vajalik teada, kas kujundusse sobib horisontaalne või vertikaalne foto ja kui palju peaks pildile jääma tekstide jaoks tühja ruumi. 

Reklaamfoto hinna arvestusel lähtutakse eelkõige järgmistest suurematest mõjutajatest: eeltööle, pildistamisele ja järeltöötlusele kuluv aeg, töö tüüp ja teema, ruumide rent, transport, modellide tasu, jumestajate ja juuksurite tasu, vajadusel proovitööd, stilist

Reklaamfoto hinnapäringut tehes on vajalik anda järgmist infot: 

  • Mis toodetega on tegu (sh toote suurus)
  • Mis on fotode eesmärk ja kus pilte soovitakse kasutada
  • Toodete arv
  • Kas on vajalik tellida modell, juuksur, jumestaja, stilist
  • Piltide arv, mis on tarvilik igast tootest
  • Toote materjal (eriti tähtis on mainida, kas toode on läikiv, metallist, läbipaistev, karvane)
  • Tööde valmimise tähtaeg
  • Kliendi ettekujutus pildi tulemist, sh erisoovid
Scroll to Top