8 nõuannet autode pildistamiseks

8 nõuannet autode pildistamiseks

Kuidas pildistada autosid? Kuidas saada autofotograafik? Siin Sulle mõned nõuanded

 

Autofotograafia on põnev, kuid sellega kaasneb ka hulk väljakutseid: autod peegeldavad, liiguvad kiiresti ja sulanduvad hõlpsalt nii linna kui ka maaelu taustaga.

 

Alustasin kunagi oma fototeed just autode ning autospordi pildistamisest. Kusjuures olin ka Eesti ainsa suure ringraja ametlik fotograaf. Aga see selleks, jätkame. 

 

Olenemata sellest, kas olete ambitsioonikas autofotograaf või kogenud proff, kes soovib oma oskusi täiendada, on see artikkel Sulle kindlasti sel teel toeks.

1) Tee auto kohta taustauuring

Igal autol on oma lugu rääkida ja autofotograafina on Sinu ülesanne see lugu jäädvustada. Aga selleks pead Sa selle auto lugu teadma. Sh on hea teada seda, kas tegemist on facelift mudeliga või mitte. Kas tegemist on ehk lausa premium klassi autoga. Näiteks BMW seitsmenda seeria autot ning viienda seeria autot või üldse M3-e tuleks tema reklaamfotodeks pildistada üsna erinevas kohas, arvestades nende autode sihtgruppe. 

 

Alustuseks uuri auto ainulaadseid omadusi ja müügiargumente. Otsi reklaame või brošüüre, mis rõhutavad neid olulisi aspekte. Vii end kurssi sellega, mis muudab selle konkreetse mudeli teistest silmapaistvaks.

 

Jäädvusta fotosid, mis juhivad tähelepanu selle mudeli silmapaistvatele funktsioonidele. Kui auto on tuntud oma kiiruse poolest, loo lisaks ka dünaamili kaadreid, mis sisaldavad liikumise hägusust. Stiilse disainiga auto puhul rõhuta neid jooni ja kurve lähedalt vaadates. Luksusklassi auto sobib hästi klaasist kõrghoonete vahele jne jne. 

2) Vali sobiv ilm ja kellaaeg pildistamiseks

Iga fotostsenaariumiga sobib hästi teatav ilm ning ka pildistamise kellaaeg. Jaa, tõsi, auto lähivõtted on parem teha varjus või golden-hour ajal. Samas mõned võtted on parimad just lauspäikesega jne. Mõtle läbi, mida soovid saavutada. 

3) Ära unusta interjööri

Autofotograafia elektrifitseerivas maailmas on nende neljarattaliste kaunitaridel lummav välisilme. Aga ära lase sel unustada autotööstuse üht olulist osa – interjööri. 

 

Kujuta ette: nõtked nahkistmed, mis kutsuvad nende embusse vajuma, poleeritud armatuurlaud, mis kumab ümbritseva valguse soojas säras, ja rooliratta keerukad detailid ootavad imetlemist. Need elemendid on võti tervikliku loo jutustamiseks, mis ei näita mitte ainult välist esteetikat, vaid ka mugavuse, luksuse ja jõudluse olemust. Ning ka see tuleb jäädvustada.

 

Autode interjööride jäädvustamine võib nende suhteliselt hämara olemuse tõttu olla keeruline. Otsi võimalusi parkida auto hästi valgustatud kohtadesse ja strateegiliselt nii, et loomulik valgus pääseks läbi akende, valgustades ruumi maagiliselt. Kaamera sätete juures jälgi, et pilt jääks võimalikult terav, seda just iso ja säri sättides. 

4) Pildista autot ka liikumise pealt

Pildista autot teisest liikuvast autost. (Palun ole seda tehes ülimalt ettevaatlik)

 

Liikuva auto kaader näeb imeilus välja, lisaks annab see edasi ilusat liikumistunnet.

 

Kahjuks ei saa sa lihtsalt autosse hüpata ja aknast pilte teha. On vaja hoolikalt valida oma kiirus, asukoht ja seaded. Siin on minu soovitused:

 

  • Leia juht, nii et oled ise kõrvalistmel või pagasnikus (rihmadega kinni) ja saad keskenduda pildistamisele
  • Kinnita kaamera rihma abil auto sisemuse või keha külge
  • Nende kahe auto kiirused peaksid ühtima.  Auto, milles oled Sina, peaks olema veidi ees ja külgneval sõidurajal; 60 km/h (37 miili tunnis) on hea lähtepunkt, kuna ei liigu nii kiiresti, pildistamine muutub keeruliseks, aga on juba mugavalt võimalik ka uduse taustaga pilte teha. 
  • Sea kaamera sarivõtte režiimile ja säriajaks 1/100 s. Väike hägusus on hea, kuna see edastab liikumist. Katseta aga erinevaid sätteid, sest eri valgused vajavad siiski erinevat seadet. 
  • Pildista vähese liiklusega teedel. Nii on lihtsalt ohutum ja ei häiri kedagi teist. 

 

Kuna seda tüüpi võtted hõlmavad nii palju (sõna otseses mõttes) liikuvaid osi, on tulemusena palju ebaõnnestunud pilte. Aga ära lase pead norgu. See ongi keeruline. Aga harjutamine viib sihile. 

5) Vali hoolikalt pildistamise keskkond

Kaunis taust lisab autofotole täiusliku viimistluse, samas kui halb ja/või segav taust võib võtte koheselt rikkuda.

 

Mis loeb heaks taustaks? Kõik, mis ei sega tähelepanu. Ideaalis peaks see rõhutama auto iseloomu (loe punkt 1) ning ideaalis võiks seda lausa täiendada. Näiteks kuldse Camaroga võiks pildistada pigem golfiraja ääres, aga mitte nisupõllu taustal kruusateel. 

 

Taust ei tohiks liigselt tähelepanu tõmmata, selle värvused minna vastuollu auto enda värvidega jne. Näiteks võivad prügikastid, elektriliinid ja muud pildil liigselt segada. Hea, kui saad need järeltöötluses eemaldada. Veel parem kui aga leiad kohe asukoha, mis võimaldab ideaalilähedast tulemust ka ilma töötluseta. 

6) Auto peab olema puhas!

Või vähemasti vastavas konditsioonis. Iga väiksemgi laik ning mustus paistab pildil välja, ja seda mitte ainult lähivõtetel. Ainukene, kelle puhul saaks teha puhtuse osas erandi, on mõni tõsimeelne maastur. Aga siis kah lööksin ma auto enne läikima, seejärel teeks parajalt poriseks ning siis pildistakski metsatee rööbastel autot ronimas ja oma jõudu näitamas. 

7) Võtmeks on teha nii lähivõtte kui laia kaadriga fotosid

Nii saad auto iseloomu ja tema lugu paremini esile tuua

8) Kuidas saada kliente autofotograafia alal

Kaameraga autonäitustele ja kohtumistele saabumine meelitab kindlasti ligi autoomanikke, kes soovivad autofotograafia teenuseid. Üks parimaid selliseid üritusi eriti alustajale on näiteks suvekuudel Tallinnas igal neljapäeval toimuvad neljapäevakud, kus saavad kokku autoentusiastid Ülemiste keskuse parklas. 

 

Autoomanikud on oma sõidukite üle uhked ja enda sõidukiteadmisi kasutades saad nendega kindlasti kontakti luua. Tee masinatest ägedaid pilte, lae üles, võta juba kohapeal ühendust, et saaksid enda vesimärgiga pildi ka kohe omanikule saata jne. 

 

Nii et mine autokohtumistele ja muudele -üritustele, räägi omanikega, ole sõbralik ja professionaalne ning loo oma võrgustik.

Scroll to Top